حسنی حسنی ، تا این لحظه: 14 سال و 5 ماه و 16 روز سن داره

دل نوشته هاي مامان حسني

مادركافي من

1391/4/17 18:01
نویسنده : ماماني
1,091 بازدید
اشتراک گذاری

شکلکهای جالب آروین

دخترنازنين مادرسلام

ما ادمها وقتي يه چيزي دم دستمون هست كمتربه اهميتش پي مي بريم واونو جدي مي گيريم ووقتي يه چيزمشابه ولي كمياب پيدامي كنيم خيلي بهش بها ميديم همون حكايت هميشگي مرغ همسايه غازه  وحالا من مصداق عيني اين ضرب المثل شده ام

مدتي به دنبال كتابي بودم به نام "مادركافي" نوشته خانم جوفراست وترجمه دكترمهبدابراهيمي وزيرنظر دكترمحمدولي سهامي .كتابي فوق العاده عالي كه خوندنش را به همه مادراني كه بچه هاي زيرشش سال دارن توصيه مي كنم براي خريدش كتابفروشيهاي زيادي رفتم تا بالاخره يكجا اونوپيداكردم ومثل ادمي كه گنج پيداكرده خيلي خوشحال شدم  وهمون شب با همه خستگيم شروع به خوندنش كردم وهنوز هم دارم مي خونمش هرچي ازاول كتاب جلوتراومدم نصايح وپندها وهشدارها وقوانيني كه كتاب نوشته بود خيلي برام جالب اومد انگارمن قبلا اونها را شنيده باشم هنوز كه هنوزه يك مطلب نخوندم كه براي من اشنا نبوده باشه با كمي فكركردن يادم اومد اين مطالب را كجا شنيدم یادم اومد ازمامانی شنیده بودم

 چه حالا كه خودم مادرم وچه قبل ازمادرشدنم وقتي تو كوچه خيابون رفتارنادرستي مي ديديم ماماني بهمون درمورد رفتارمشكل داروالدين توضيح مي دادن وحتي حالا كه تورا دارم هم بي نصيب نمي مونم راستش ازاول كه كتاب را شروع به خوندن كردم مسايل واقع بينانه اش خيلي برام جالب بود واينكه به مشكلات مربوط به والدين وبچه ها به صورت ايده ال نگاه نكرده بود ومبنا را برواقع بيني گذاشته بود به همين خاطر افسوس مي خوردم كه اي كاش زودتراونو خونده بودم وحالا با خوندن بيشنرمطالب اون كتاب وتطبيق همه حرفهاش با گفته ها ورفتارها وعملكردماماني خوشحالم كه به واسطه كارمندبودنم توبيشترين زمان مفيد روزانه ات راپيش ماماني بزرگ شدي ومن يه كتاب زنده دارم با توانايي وبينش غيرقابل وصف حالا خودم سعي مي كنم حرفهاي ماماني را بيشتربه كارببرم  با اينكه هميشه اون نصايح را قبول داشتم  الان بهشون ايمان دارم

حالا مي فهمم اگه تورا دارم كه سرزنده وپرشور ونشاط هستي وخيلي از مفاهيم را حتي زود تراززمانش مي فهمي  وقوانين وخصوصا نظم را به خوبي رعايت مي كني وبه بچه هاي ديگه هم گوشزد مي كني به خاطرتربيت درست ماماني هست

وقتي تورا دارم كه خوش سروزبون هستي ونسبت به هم سن وسالات خيلي فهميده تروسنجيده ترعمل مي كني وزماني كه  با بچه ها ي بزرگترازخودت حرف مي زني وگاهي با حرفاي قلنبه سلنبه ات نصيحتشون مي كني وهمه فكرمي كنن چهاريا پنج ساله هستي ويادشون مي ره همه فرشته كوچولوهاي فاميل تو يه سال دنيا اومدن وتوازهمه ديرترمتولدشدي وكوچكترين عضو فاميل هستي  ومن ازته دلم ازاینکه اینقدربرای خودت خانومی شدی همه وهمه اينها مرهون زحمات بي دريغ ماماني اززمان تولدتو بوده فكركنم حالاحالاها بايدازشون درس يادبگيرم الهي خدا بهشون طول عمرباعزت بده

به وجودمامانم افتخارمي كنم وبه خاطرنوع نگاهشون به زندگي ازته دلم بهشون احسنت مي گم وهميشه وهميشه ازشون ممنونم مي دونم كه ماماني فرصت خوندن اينجا را ندارن ولي وظيفه خودم مي دونم كه تا عمردارم ازشون تشكركنم چون هم مادرم هستن وهم معلمم

 شکلکهای جالب آروین

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان نيروانا
26 تیر 91 8:35
الهي خدا مادر كامل و كافي عزيزتون رو ساليان سال براتون نگه داره. براي تو و حسناي عزيزم كه تحت تربيت و پرورش اين باغبون مهربون و باخرد هستين خيلي خوشحالم. واقعاً يه راهنماي عيني خيلي بيشتر از اونهمه كتاب ميتونه اثربخش باشه. خدا عمر عزيزشون رو بركت بده تا همچنان شاهد نتيجه هاي گرانبهاي تلاششون باشن. دستشون رو ميبوسم.


نمي دونم درجواب اينهمه ممحبت چه طور تشكركنم بينهايت ازلطفت ممنونم فريباي نازنينم خدا پدر ومادرتورا هم حفظ كنه وبا فرشته كوچولوت وشوهرمحترمت هميشه درپناه خداباشيد
مامان ماهان
6 مرداد 91 18:27
الهی همیشه زنده باشن و سایه اشون سالیان سال بر سرتون باشه


ممنون عزيزم خدا همه پدر ومادرارا حفظ كنه
الهي خداپدرمادرتو راهم رحمت كنه