حسنی حسنی ، تا این لحظه: 14 سال و 5 ماه و 14 روز سن داره

دل نوشته هاي مامان حسني

آهنگهاي درخواستي ازراديو مامان

1390/7/3 23:22
نویسنده : ماماني
1,837 بازدید
اشتراک گذاری

                                                        

حسني جوني مامان سلام 

صبحها قبل ازرفتن به سركارتورا خونه بابائي ميذارم وعصرها هم ميام دنبالت تا بريم خونه


نایت اسکین

 جنابعالي هم تواين مسيرمثل روسا روي صندلي ماشينتون جلوس ميكنيد وخيابون وماشينها را نظاره گرشده و امرمي فرماييد" مامان بوخو" من هم باقدرت تمام به مغزم فشارميارم تا هرچي شعرازقديم الايام وعهد كودكيم يادم بوده بخونم همچنين آهنگهايي كه جديدا به مدد تكرارهاي فراوان سي دي هاي تولدورنگين كمان ملكه ذهنم شده هم مي خونم بااين خوندنها قريحه آوازاينجانب  تازه داره شكوفا ميشه  وبنابراين گاهي شعرهاي حافظ را هم كه خيلي دوست دارم باصدايي رسا مي خونم البته جداازنگاه عاقل اندر سفيه مردم ظاهرا اين نوع اشعاروآهنگها چندان به مذاقتان خوش آيند نيست ومي فرماييد " نخو" من هم حسب  الامر زبان دركام مي گيرم تا شما آهنگ موردعلاقه تان را بفرماييد وزبان من هم پلي(play) كند شما هم گاهي باخوندن من دست وپا تون شروع به تكانهايي مي كند كه امروزه نام رقص برآن مي گذارند
نایت اسکین

 عزيزمامان مي بيني يادآوري خاطرات اين خوندنها قلم طنزم را هم دوباره به كارانداخت هرچند مدتهاست اين قلم داره خاك مي خوره وگاهي دلم براي اين نوع نوشتن تنگ ميشه حالا هم به لطف وبلاگ توهست كه من دوباره دارم مي نويسم  به همين دليل دوست دارم اون شعرها وآهنگهايي كه برات مي خونم را بنويسم تاهروقت بزرگ شدي وخوندي به يادبچگيهات كيف كني نایت اسکین اولين شعري كه قبل ازيكسالگي يادگرفتي اين شعرموچول موچول بودمن كف دستت را توي دستم مي گرفتم وبا انگشت اشاره ام  كف دستت مي چرخوندم وبعد هركدوم ازانگشتات را با اسم يكي ازافراد خانواده مي خوندم به انگشت شست كه مي رسيد دستم را ميبردم هوا ومي گفتم پري كرد رفت هوا هنوز هم اين شعررا دوست داري وحالا كه بزرگ شدي خودت دستم را ميگيري ومي خوني

 اين موچول موچوله

اين باباي موچوله

اين مامان موچوله

اين دادش موچوله

اين خواهرموچوله

اين يكي هم پري كرد رفت هوا

نایت اسکین

اين هم شعري كه خيلي دوستش داري و با دست كوچولوت اداش را درمياري

لي لي لي لي حوضك

گنجشكه اومد آب بخوره افتاد تو حوضك


نایت اسکین

 زماني كه حرف "ب " يادگرفتي درحاليكه هنوزخيلي ني ني بودي من اول شعر را مي خوندم وتو "ب ب " و"نه نه " مي گفتي 

ببعي ميگه بع بع

دنبه داري نه نه

پس چرا ميگي بع بع

نایت اسکین

اين هم شعري كه با تمرينات ماماني خوب يادگرفتي ومن اولش را مي خونم وتوبقيه اش  رامي خوني  موقع خوندن خيلي دلم برات ضعف ميره قربونت بشم

يه توپ دارم قلقليه

سرخ وسفيد وآبيه

مي زنم زمين هوا ميره

نمي دوني تاكجا ميره

من اين توپو نداشتم

مشقامو خوب نوشتم

بابام بهم عيدي داد

يه توپ قلقلي داد

نایت اسکین

آهنگ آهو ازآهنگهايي هست كه فعلا شديدا موردعلاقته وبهش ميگي "آبي " گاهي كه همه باشن به همه ميگي دست بزنن ومن هم آبي بخونم وتو هم برقصي خيلي اين آهنگ را دوست داري فكركنم چون ريتم شادي داره

آهويي دارم خوشگله

فراركرده زدستم

دوريش برايم مشكله

كاشكي اونو ميبستم

اي خدا چي كاركنم

آهومو پيداكنم

واي چه كنم واي چه كنم

كجا اونو پيداكنم

كاشكي اونو مي بستم

كاشكي اونو مي بستم

نایت اسکین

شعري كه هرموقع سوارتاب ميشي مي خوني وديگه استادشدي حتي گاهي توي خواب هم خوابش را مي بيني ومي خوني فكركنم داري خواب تاب بازي مي بيني

تاب تاب عباسي

خدامنو نندازي

نایت اسکین  شعرمعروف اتل متل توتوله كه معمولا وقتي به قسمت گاوه وشيرش ميرسه شعرخوندن راولش ميكني ومي گي" مامان ايش "احتمالا شباهت زيادي بين من وگاو مش حسنه كه كلمه گاو تورا يادمن وشيرخوردن مي ندازه

اتل متل توتوله

گاوحسن چه جوره

نه شيرداره نه .....

گاوشو بردن هندستون

يك زن كردي بسون

اسمشو بذارانقزي

دوركلاش قرمزي

آچين وواچين

يه پاتوورچين

نایت اسکین

شعرطولاني ومورد علاقه مامان وهمه بچه هاي ايران كه حالا هم شعرش وهم كتابش را دوست داري

توي ده شلمرود

حسني تك وتنها بود

حسني نگو بلا بگو

تنبل تنبلا بگو

نه فلفلي نه قلقلي نه مرغ زرد كاكلي

هيچ كس باهاش رفيق نبود

موي بلند روي سياه ناخن دراز واه واه واه..........................

Orkut - Dividers

توپولويم
توپولو
صورتم مثل هلو
قد و بالام كوتاهه
چشم و ابروم سياهه
مامان خوبي دارم
خيلي دوستش ميدارم
ميشينه توي خونه
ميدوزه دونه دونه
لباساي رنگارنگ
واسه ي دختر قشنگ
ميپوشم خوشگل ميشم
مثه دسته گل ميشم


نایت اسکین

توپ سفيدم قشنگي ونازي

حالا من ميخوام برم بازي

بازي چه خوبه با بچه هاي خوب

بازي مي كنيم بايه دونه توپ

قلقل مي خوره توزمين ورزش

يك ودووسه وچهاروپنج وشش

نایت اسکین

عروسك قشنگ من قرمز پوشيده

تورختخواب مخمل آبي خوابيده

عروسك من چشماتو وا كن

وقتي كه شب شد اونوقت لالا كن

نایت اسکین

دختر خوب وناز من نازنين محبوب من
شب شد لا لا كن شب شد لالا كن
عروسك خوشگل من بشين كنار دل من
شب شد لا لا كن شب شد لالا كن
سر شبي عروسك من تو دل مامان وبابا
خودشو جا مي كنه ميره لا لا ميكنه

نایت اسکین

 چوپونه كجاست توصحراس

مواظب گله هاس

گله بايد چرا كنه

بع وبع وبع صداكنه

يونجه وشبدربخوره

علفهاي تر بخوره

بع وبع وبع

بع وبع وبع

چوپون بايد زرنگ باشه

قوي ودست به چنگ باشه

چنگ باديو وگرگا صدآفرين ماشاالله

نایت اسکینحالا که ازآوارخوندن خوشت اومده گاهی باخودت آوازمی خونی ولی فقط خودت می فهمی چی می خونی چون ریتم داره ولی من معنی کلماتش را نی فهمم با این حال بهترین وگوش نوازترین آهنگیه که به عمرم شنیدم باچنان ذوقی آروم به صدات گوش میدم که انگارفقط من وتو وخدا تواین دنیا هستیم
نایت اسکین
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مامان سید ابوالفضل
31 شهریور 90 1:41
دستت درد نکنه مامان مهربون
بوسسسس


ممنون عزیزم
سیاه چاله
31 شهریور 90 10:22
بله بنده هم وقتی بچه بودم و اگه دست از آتیش سوزوندن هام برمیداشتم و مثل یه دختر گل میشستم کنار مامانم
مامان جان منم از این شعرا میخوندن برام.
اون شعر تاب تاب عباسی
خدا منو نندازی
ما براش ادامه هم میخوندیم
ادامش این بود:
اگه منو بندازی تو باغ گل بندازی یا روی دست مامان بندازی
خلاصه توی همین مایه ها بود...

چه جالب من نمي دونستم ادامه هم داره ممنون كه نوشتي

مامان نائیریکا
1 مهر 90 2:20
آفرین به مامان خواننده


خواهش میکنم قابلی نداره
مامان گیسو
1 مهر 90 18:27
سلام عزیزمممممممم
یه دنیا از مهربونیت اول تشکر می کنم
دوم هم خیلی مامان مهربونی هستی
خوش به حال حسنی جونم با این مامان هنرمند خواننده


سلام خواهش می کنم قابلی نداشت گیسوجونم چطوره بهتره ازطرف من یه بوس حسابی ازش بکن
مامان حسین
2 مهر 90 11:03
خانمی سلام
میگم بدنیست یه سی دی بدی بیرون. اسمشو بذار برای حسنی


سلام اتفاقا بدفکری هم نیست اول باید یه اسپانسرخوب پیداکنم که استعدادکشف نشده من را شکوفاکنه
مامان علي خوشتيپ
2 مهر 90 14:42
دستت درد نكنه ماماني . بعدها همه اينا براي حسني چون ميشه خاطره


خواهش میکنم عزیزم درست میگین
مامان وانیا
2 مهر 90 21:16
چه بامزه از اینجا میشه فهمید که موسیقی در نهاد انسانها ریشه داره چون از کودکی چه قشنگ باهاش عجین میشن


دقيقا باحرفتون موافقم
مامان آريا
4 مهر 90 8:28
آفرين به دختر گلم كه به شعر علاقه داره و باعث شده ماماني هر روز بزنه زير آواز
ولي خوبه ماماني همه شعرا يادتون مونده
بوس براي حسنا خاله

چه آوازي خاله جون بياوببين ههههههههه
مامان ماهان عشق ماشین
4 مهر 90 16:03
قربوووون این دخملی که هنرای مامان رو شکوفا کرده:نوشتن و آواز و نای نای و.....


قربونتون خاله جون
فایقه
4 مهر 90 22:01
سلام خواهرجان
خوبی بعد از شکوفه کردن های خش
حالم بهتر شد و امدم بای کامبیوتر
راستی 2تا قضیه شنیدم که خیلی خندیدم.خاک به سرم مثلا عزاداریم برایت اس ام اس دادم ولی فکرکنم نرفت
راستی افرین باریک الله خوب تکالیف مدرسه ات را یاد کرفتی بچه خوبی باشی از اون مدادایی که به بچه هام جایره میدم به تو نه به حسنی خاله قربونش بشم میدم
فعلا بای

به قول حسني اشنام
موبايلم خاموش بودشارژنداشت صبحي خوندم وخنديدم ازحالا معلم بازيات شروع شد بذاردوروز بري سركلاس بعد
قول جايزه بده
مامان آرین
5 مهر 90 9:17
مامانی سلام منکه دلم برای آواز خوندن و رقصیدن خانم کوچولو ضعف رفت منم برای آرین شعر زیاد میخوندم ومیخونم بیشترشو دیگه حفظ شده از بس خوندیم ، کار خوبی میکنی آفرین مامانی


سلام مامان جونم چاره ندارم ولي راستش براي روحيه خودم هم خيلي خوبه
مامان ماهان
9 مهر 90 10:38
آفرین به مامان خوش ذوووووووووووق دستت درد نکنه عزیزم